Zbiórka na Liquidation przez Kickstartera, plus Demo gry

Ruszyła zbiórka na Liquidation, na platformie Kickstarter. W ramach tego, twórcy udostępnili dla każdego Demo gry. Aby je uzyskać wystarczy posłużyć się instrukcją na stronie zbiórki lub po prostu znaleźć grę na platformie Steam.

Ocena Dema

Miałem już okazję ogrania 2 razy misji, która znajduje się w Demie, więc opowiem o swoich odczuciach. Tuż po odpaleniu gry możemy rozpocząć odprawę, która odznacza się dobrą jakością animacja hologramu strzelca oraz całkiem niezłym voice actingiem. Po wyborze poziomu trudności przechodzimy do właściwej rozgrywki. Gra, pod względem wizualnym, na pierwszy rzut oka wygląda ładnie. Bardzo podobało mi się wybranie zimowego środowiska, którego brakowało mi w RTS’ach od czasu Warcrafta 3. Gra przywitała mnie również bardzo głośnymi kwestiami jednostek, których poziom nie dało się zmienić w ustawieniach gry, tak jakby opcja za to odpowiedzialna w ogóle nie działała.

Pathfinding

Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem jak poruszają się jednostki, by sprawdzić tzw. pathfinding. Okazuje się, że działa on w miarę ok, lecz wymaga jeszcze trochę pracy. Czasami jednostki kierowały się w stronę zaznaczonego miejsca, ale gdy napotkały jakąś przeszkodę to dopiero omijały ją będąc bardzo blisko niej, zamiast skręcić wcześniej. Jak na małe studio to i tak jest z tym dobrze. Pamiętam jakim wielkim problemem w A Year Of Rain był pathfinding.

Zarządzanie bazą

Po dotarciu grupy jednostek do pierwszego punktu otrzymujemy możliwość pełnego zarządzania bazą. Wszystko robimy tak jak w typowym przedstawicielu gatunku. Mamy robotnika który buduje konstrukcje, główną siedzibę, budynki do rekrutacji armii oraz odkrywaniu technologii. Podstawowym surowcem jest quenrium, które wydobywamy za pomocą ekstraktora zbudowanego przy pobliskich złożach. Z tego co pamiętam to był pomysł, żeby istniał jeszcze inny surowiec w postaci gazu, a samo wydobywanie quenrium miało opierać się na robotnikach, którzy kuli w skałach co jakiś czas doładowując nasz bank surowców. Najwidoczniej wycofano się z tych pomysłów, bądź jeszcze ich nie zaimplementowano.

Walka

W walce korzystamy z różnego rodzaju uzbrojenia. Nasi wojacy mogą zmienić broń (co kosztuje) na jakąś inną. Najlepszym przykładem jest tutaj zmiana wyposażenia Crusadera. Dzierży on miecz i tarczę, które idealnie nadają się w w pojedynkach z pojedynczymi wrogami, lecz kiepsko z większą grupą pomniejszych. Na ratunek przychodzi zmiana broni na topór zadający obrażenia wszystkim oponentom znajdującym się przed twarzą naszego wojaka. W potyczkach biorą udział też specjalne jednostki – Commanderzy. Ci nie pełnią roli jak bohaterowie w Warcraft 3. Zamiast tego, oferują różnorakie aury wzmacniające i działają bardziej w formie wsparcia, niż trzonu armii.

Efekty i podsumowanie

Na pochwałę zasługują dźwięki, oraz efekty graficzne pocisków oraz budynków. Bardzo ładnie wyglądał efekt piorunów uderzające w kapliczkę.

Warto wspomnieć, że idea darmowego multiplayera dalej istnieje i gra otrzyma takowy, ale tylko z jedną grywalną frakcją. Zbiórka na Liquidation pokazała również, że developerzy planują Season Passa. Być może jest to oznaka, że twórcy będą wspierać grę przez jakiś czas, a zwłaszcza tryb multiplayer. Chętnych do dyskusji na temat gry zapraszam na naszego Discorda.