Sanctuary – RTS czerpiący garściami z Supreme Commander

Sanctuary to RTS, który toczyć się ma w bardzo dużej skali. Gra ma oferować bitwy z ilością jednostek dochodzącej nawet do 10.000. Jest to możliwe, dzięki zastosowaniu technik optymalizacyjnych, w tym wykorzystaniu wielu wątków procesora użytkownika. Styl rozgrywki na pierwszy rzut oka przypomina to co znamy np. z Supreme Commander lub Total Annihilation.

Powyższy trailer pokazuje nam zalążek Sanctuary. Wygląda, że aktualnie projekt ma solidne podstawy. Twórcy chwalą się przeprowadzonym testem na 6 graczy, który wykazał brak opóźnień pomiędzy hostem i klientem oraz innymi właściwościami jak algorytmem wyszukiwania drogi, fizyką pocisków, czy możliwością silnika gry do skalowania się w zależności od posiadanych rdzeni procesora przez gracza. Deweloperzy co jakiś czas wrzucają na swój kanał YT filmiku z przeprowadzanych prac.

Frakcje i garść informacji

Z oficjalnej strony dowiadujemy się, że jak na klasycznego przedstawiciela gatunku przystało i w tym tytule znajdziemy podział na 3 strony konfliktu:

  • Earth Defense Alliance – Ludzie, toczący wojnę przeciw The Chosen o przetrwanie. Wyróżniają się nieustępliwością, odpornością i bezczelnością, co znajduje odzwierciedlenie w ich sprawdzonych i solidnych czołgach i technologii.
  • The Chosen – Post-Ludzie, czyli ludzie, którzy przenieśli swoją świadomość do maszyn. Korzystają z sieci super komputerów, przewodząc grupom niebezpiecznych machin wojennych.
  • The Guard – Maszyny broniące tytułowe Sanktuarium przed zniszczeniem. Ich armia cechuje się użyciem technologi stealth i precyzyjnymi uderzeniami.

Po za tym, na stronie FAQ czytamy, że:

  • Gra znajdzie się wyłącznie na PC (Windows 10 64bit), a platformą dystrybucji będzie Steam
  • Brak mikrotransakcji
  • Brak podziału na regiony
  • Beta prawdopodobnie ukaże się w Styczniu 2023 roku (Na wspomnianej wcześniej oficjalnej stronie gry można się zarejestrować do testów Beta)
  • Zbiórka na Kickstarterze nastąpi w Grudniu 2021
  • Jeśli zbiórka się nie powiedzie to gra i tak zostanie wydana, lecz okrojona z niektórych planowanych funkcji
  • Silnik gry to Unity
  • Więcej na temat samej gry dowiemy się w Grudniu

Myślę, że projekt jest wart obserwowania. Pomijając takie projekty jak Zero-K, czy All Beyond Reason to od czasów Planetary Annihilation nie pojawił się na rynku godny następca SupComa. Być może Sanctuary nim zostanie, ale do czasu uzyskania więcej informacji możemy jedynie tylko przypuszczać.